در رتبه‌بندی سالانه ارزشمندترین برندهای جهان که توسط موسسه اینتربرند (Interbrand) انجام می‌شود، بی‌ام‌و (BMW) به عنوان سومین خودروسازی دنیا انتخاب شد. در این رتبه‌بندی برای سال ۲۰۱۸، تویوتا با ارزش برند ۵۳ میلیارد دلاری و افزایش ۶ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۱۷ همچنان در صدر قرار دارد. مرسدس بنز با ارزش برند ۴۸ میلیارد دلار و افزایش ۲ درصدی نسبت به سال قبل در جایگاه دوم ارزشمندترین خودروسازان جهان قرار گرفته است. بی‌ام‌و نیز با کاهش ۱ درصدی نسبت به سال گذشته و ارزش برند ۴۱ میلیارد دلاری جایگاه سوم را به خود اختصاص داد. پس از بی‌ام‌و، هوندا (۲۳ میلیارد دلار، افزایش ۲ درصدی) و فورد (۱۳ میلیارد دلار، افزایش ۳ درصدی) در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفته‌اند. سوبارو (ارزش برند ۴ میلیارد دلار) نیز برای اولین بار در فهرست ۱۰۰ برند ارزشمند جهان قرار گرفت.

toyota mercedes benz bmw / تویوتا مرسدس بنز بی‌ام‌و برند

 

داگ کارنس، مدیر ارشد بخش خودرو در موسسه اینتربرند گفت:

در میان مشکلات بی‌سابقه، برندهای خودروساز در حال تبدیل شدن از شرکت‌های سودگرا به سمت رابطه‌گرا هستند. برندهای امروزی برای بهبود تجربه مشتری، در زمینه فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری می‌کنند و این باعث می‌شود که علاوه بر زنده ماند، رشد بسیار خوبی را نیز تجربه کنند. آینده صنعت خودرو در مورد ایجاد ارزش برند از طریق تشکیل اکوسیستم‌های برند است که می‌تواند تجارب مشتریان عالی را در هر فرصتی ارائه دهد. ما هم از رویکرد سودگرا به سمت رویکرد رابطه‌گرا حرکت می‌کنیم. امروزه برندهای خودروسازی که این مسئله را درک کنند و بتوانند به نیازهای مشتریان خود توجه داشته باشند، در آینده رشد خواهند کرد و فردا ارزش برند بالاتری خواهند داشت؛ مسابقه در زمینه ارزش برند جریان دارد.

toyota mercedes benz bmw / اپل گوگل آمازون تویوتا مرسدس بنز بی‌ام‌و برند

رتبه‌بندی کلی ارزشمندترین برندهای جهان متعلق به غول‌های سیلیکون ولی (اپل، گوگل و آمازون) است. در این فهرست، بی‌ام‌و در جایگاه ۱۳ قرار دارد و تویوتا و مرسدس بنز در رده‌های هفتم و هشتم قرار گرفته‌اند.